اصطلاحات لایف ما

هشدار هشدار
اگر همجنسگرا نیستست هرگز این پست را نخوانیدبخش‌اول: پزیشن‌ها
تعاریف اکثر مردم ایران شفاهی به دست آمده.
در لایف ما جی ها بعضا اصطلاحاتی وجود دارد که من شنیده‌ام و چیز هایی از آن‌ها بلدم اما درستی تلفظ یا تعریف واقعی آن‌ها را نمی‌دانم. اینجا اشاره‌ای به هرکدام که به ذهنم رسید می‌کنم و انتظار دارم در کامنت‌ها یا پست‌های جداگانه‌ای به من کمک کنید تا به تعاریف واحد برسیم و بهتر خود و خواسته‌های خودمان را بشناسیم.
توجه کنید که: ممکن است املاء هرکلمه را (پارسی یا لاتین) اشتباه بنویسم.
گی(gay) است برای همجنسگرایان مرد به کار می رود. دختران همجنسگرا را هم «لزبین» می‌گویند.
پز (pos) ظاهرا از کلمه position میاید. یعنی شما در چه موقعیت سکسی قرار می گیرید. پاسخ سوال پزیشن؟ از شش حالت خارج نیست.
۱. بات (Bot) به معنی کسی که تنها مفعول است.
۲. ورس بات (Verse Bot) کسی است که هم مفعول است و هم فاعل اما به بات بودن بیشتر گرایش دارند. برخی از بات‌ها هم به دلیل علاقه به ساک زدن برایشان٬ خود را ورس بات می‌دانند. و بعضی بین ورس‌بات بودن و ورس مور (more) بات بودن تفاوت قائلند. هنوز من در تفاوت‌ آن دو چیزی را نیافتم. البته یک حدیث جی هست که می‌فرماید: «روی تخت معلوم می‌شه کی چیکاره است.»
۳. ورس (Vers) یا فول ورس. دوستی درجواب به جمله‌ای از من که خودم را «تطبیق دهنده در هر شرایطی» دانستم جواب داد. اصلا ورس یعنی کسی که خودش را با شرایط وفق می‌دهد. نمی‌دانم مرا که برایش فول‌بی شده بودم خر کرده بود یا حق داشت؟! به هرحال٬ ورس از واژه (versatile) به معنی منعطف و تطبیق پذیر می‌آید. به این پزیشن دوطرفه هم می‌گویند. این پزیشن ممکن است همزمان اتفاق بیافتد یا فقط یک سوی ماجرا باشد. یعنی قرار نیست اول او فاعل یا مفعول شود و به ارگاسم برسد و بعد نوبت به شما برسد. همزمان و در شرایطی که گاهی به آن اشاره هم نمی‌کنید٬ اتفاق می‌افتد و به ارگاسم می‌رسید یا با تاپ یا بات بودن، ارضا می‌شوید.
۴. ورس تاپ (Verse Top) یعنی فاعل و مفعولی که بیشتر به فاعل بودن گرایش دارد. باز در این مورد شما را به سر تخت با یک ورس‌تاپ ویا صحبت جدی با او ارجاء می‌دهدم! یا اینکه مرا در اطلاعاتتان شریک کنید.
۵. تاپ (Top)ها کسانی هستند که تنها و تنها فاعل هستند. حتما هم که می‌دانید فاعل کار را انجام می‌دهد و کار بر روی مفعول انجام می‌شود.
۶. سافت (soft) به معنی نرم درمقابل هارد (hard) است. بنظر هارد از کلمه‌ی (hardcore) می‌آید. در دنیای پورنوگرافی، هاردکور به اغراق و افراط در سکس گفته می‌شود و در اصطلاح عمومی، به سکسِ با دخول اشاره می‌کند. پس اگر سکس با دخول هارد است- پنج تای بالایی- هرچه با نام سافت بیاید، سکس بدون دخول است. اگر کسی گفت سافت است، معمولا ورس است و علاقه‌ای به سکس مقعدی ندارد. اگر گفت سافت بات است، یعنی می‌خواهد در سکس پسیو یا منفعل باشد. سافت تاپ نیز می‌خواهد فعال بدون دخول باشد. دست زدن، مالیدن، بوسیدن، لیسیدن، خوردن و سابیدن از جمله سافت بودن است.
البته فری‌پز (free pos) هم مطرح می‌شود که این افراد خود را آزاد در پزیشن می‌دانند. من همه آن‌ها را فول ورس می‌دانم! چراکه یک ورس در هرلحضه‌ای ممکن است به یکی از پزیشن هایش بیشتر گرایش پیدا کند و یا بخاطر طرف مقابل برایش ایثار کند یا بهتر بگویم خودش را با شرایط طرفش تطبیق دهد. اگر چه فول ورس‌ها به همان میزان که حس تی top یا بی bot آن‌ها بالا می‌زند٬ در لحضه‌ای دیگر این بار به ترتیب حس بی یا تی آن‌ها بالا می‌رود.
در بخش دوم به برسی نوع روابط در دنیای بزرگ و دوست داشتی و البته […] خودمان می‌پردازم. مفاهیمی مانند اس‌اف٬ ال‌تی‌آر٬ فری‌سکس٬ و البته عشق من٬ فرندشیب.

سه شنبه 15 دی ماه سال 1388
کامنت های این مطلب در بلاگ اسکای:
سام
چهارشنبه 16 دی ماه سال 1388 ساعت 00:07 AM
مقاله خوبیهچیزایی که میدونیماما کاش از بحران ابراز پزیشن هم بگی به خاطر فرهنگ احمقانه و مرد سالارانه بعضی از مابات بودن تحقیر آمیزه و تاپ بودن نوعی افتخار و پیروزیواسه همین خیلی ها پوزشون رو دروغ میگن اما خب تو رختخواب دستشون رو میشهچون تو اون لحظه ها طرف چیزی رو میخواد که ازش لذت میبره و به فکر آبروی اخمقانش نیستدر مورد تاپ اونلی هم یه نظر شخصی دارمبه نظرم کسی که میگه تاپ اونلیه گی نیستچون یه گی از هر دو حالت لذت میبرهاما کسی که روی تاپ بودن اسرار داره و از بات شدن لذت نمیبره بی شک گی نیستدلایل محکمی واسه این ادعام دارم که در این مقال نمیگنجد
http://pesaretanha2.blogspot.com/
درجواب:

–>
hairy man
چهارشنبه 16 دی ماه سال 1388 ساعت 00:31 AM
سلام و با تشکر از مطلبی که به اون اشاره کردی .مساله ای که در جامعه ما گی های ایرانی هست اینه که هنوز خیلی ها به افراد bot به دیده تحقیر نگاه میکنن در حالی که اگه بخوایم از این بعد به این مساله نگاه کنیم این فرد top هست که کارش بدتر از فرد بات هست.به هر حال افراد versکسانی هستند که از تمام بدنشون لذت میبرند و برای اون حد و مرزی قائل نمیشند و با پارتینر جنسیشون machمیشند و تمام این حد و مرزهای بیهوده رو میشکنند . به نظر من پوزیشن full topهمون اشخاص str8هستند که با یک گی مچ میشه و گر نه یک گی واقعی اصلا خودش رو full topنمیدونه ممکنه mostly top باشه و لی full top نیست
http://www.zademehr.blogspot.com/
درجواب:

–>
خرمگس
چهارشنبه 16 دی ماه سال 1388 ساعت 00:32 AM
فکر کنم که قرار شده بریم به سوی کوییریزه کردن تن و جنسیت و دیگه قالب ها جوابگو نیستند
http://www.khanghah.wordpress.com/
درجواب:

–>
علیرضا
چهارشنبه 16 دی ماه سال 1388 ساعت 00:56 AM
خوبه ! منم میخوام یه نظرسنجی بذارم که واژه گزینی بکنیم که معادل های فارسی رو هم درست به کار ببریم !این تعریفها به نظر من تعاریف جامع و مانعی نبودند، مخصوصا در مورد bs , ts ! باید بشینیم و تعاریف دقیق و درست رو دربیاریم به عنوان دیکشنری منتشر کنیم !در ضمن یه تاپ یا فول تاپ اگه واقعا همجنسگرا باشه و نه همجنسباز و نه منحرف جنسی ، خیلی با یه استریت فرق داره خیلی خیلی ! هرچه باشد او گی است !!!خب حالا یه چیزاییشو درس پس بدم با اجازه :ver=versatileb=bot=bottomt=topیه حدیث جی موثق و معتبر هم بگم و برم : «یه گی واقعی ، ver هستش !»
http://www.persianpesar.persianblog.ir/
درجواب:

–>
مهرشاد
چهارشنبه 16 دی ماه سال 1388 ساعت 3:05 PM
تا الان فکر می کردم این حدیثی که علیرضا گفت و من ساختم!!!! پس می شه به یه نتیجه کلی رسید و اونم اینه که همه کم کم داریم به این نتیجه می رسیم که یه گی بیشتر روابطش دوطرفه است.و اینکه یه فول تاپ اصولا» فول گی هم نیست.نمونه هاشم تو جامعه فت و فراوونه…در کل مقاله خوبی بود. با علیرضام موافقم. بیاین یه دیکشنری بدیم بیرون!!
http://hayat-khalvat.blogfa.com/
درجواب:

–>
علیرضا
چهارشنبه 16 دی ماه سال 1388 ساعت 7:30 PM
البته به نظر من این تعریفها برای فضای مجازی و چت و نت و اینهاست ! توی واقعیت خیلی فرق داره ! وقتی که عشق حاکم بشه دو تا عاشق حاظرن برای هم همه کاری بکنن ُ‌یه فول تاپ میتونه فول بات بشه و بر عکس ! اونجا دیگه پوزیشن زیاد معنا نداره ! ولی احساسات همیشه ثابته یه بات نیاز به حمایت و محبت بیشتری داره ! حرفام زیاده در این مورد !
http://www.persianpesar.persianblog.ir/
درجواب:عزیزم اینا فقط شعاره!یک فول تاپ نامببر که فول بات شده برای طرفش!
hairy man
چهارشنبه 16 دی ماه سال 1388 ساعت 10:51 PM
وقتی مساله عشق و عاطفه باشه همه این مرزها از بین میرند ولی اگه یک رابطه کوتاه گذری باشه مساله فرق میکنه

درجواب:حالا روی پزیشن ها به توافق برسیم. این بحث عشق٬ بدن٬ پزیشن باشه برای بعد!
علیرضا
پنجشنبه 17 دی ماه سال 1388 ساعت 01:03 AM
آره ! هستند کسانی که دنبال شهوت هستند و چه بسا که اصلا همجنسگرا نباشند ! مصداق این حرف مولا که: ای بسا لذت یک لحظه که پشیمانی یک عمر را در پی دارد !زیر این اسمون خدا توی همین کشور خودمون خیلی ها هستند که دارند عاشقانه زندگی میکنند و ما ازشون خبر نداریم !خیلی ها(نه همه) که به عنوان نماینده و نمونه همجنسگراها توی این رومهای کثیف هستند ؛ دنبال لذتهای زودگذرند و تعدادی هم منحرف جنسی ! (این رو با اطمینان گفتم و حاضرم اثبات کنم )!و اما بعد:طرف آدم خیلی فرق داره با عشقش ! اصلا بگذریم ! گفتم که حرفا زیاده !در وصل هم ز عشق تو ای گل در آتشمعاشق نبوده ای که بدانی چه میکشم !
http://www.persianpesar.persianblog.ir/
درجواب:عجب! حضرت شایان (ع) می فرماید: چه بسا ایرانیانی اند که خود می دانند و دیگران نمی دانند و برای مدعای خود شاهدی از غیب دارند.
hairy man
پنجشنبه 17 دی ماه سال 1388 ساعت 01:55 AM
از لحاظ من top بودن هیچ گونه برتری نسبت به bott نداره top=bot

درجواب:

–>
hamlet
پنجشنبه 17 دی ماه سال 1388 ساعت 05:14 AM
بنظر منم فول تاپ یا بای هست یا استریتیه مدتی پیش یه پست گذاشتم که تقریبا بحث همین پوزیشن ها بود. بعضی ها نظرشون این بود که هیچوقت.. هرگز!!.. دو تا بات نمیتونن با هم پارتنر بشن… من صددرصد با این نظر مخالفم. حالا این بحثش به این پست تو نمیخوره.. در ادامه چرا.. باید به رابطه پوزیشن ها هم بپردازی.یه چیز دیگه.. این اصطلاحات فقط مربوط به زمان سکس نیست.. اینها از رفتار و افکار شخص هست که تو سکس هم خودش رو نشون میده. بنابراین نباید ساده از کنارشون گذشت. حالا که شروع کردی باید حسابی موضوع رو کالبد شکافیش بکنی… ان شالله در حضور حضرت شایان کوچولو به نتایج خوبی برسیم.
http://taamezendegi.wordpress.com/
درجواب:

–>
خرمگس
پنجشنبه 17 دی ماه سال 1388 ساعت 4:57 PM
راستی از یه هنرمند واقعی این مملکت شنیدم که یه هنرمند خیلی خیلی خیلی ارزشمند گفته :مهم نیست تاپ باشی مهم اینه که تاپ فکر کنی
http://www.khanghah.wordpress.com/
درجواب:

–>
مهرشاد
پنجشنبه 17 دی ماه سال 1388 ساعت 11:16 PM
منم با این مسئله موافقم که پوزیشن فقط تو سکس مطرح نیست و به نیازهای عاطفی هم مربوط می شه.تاپ یا بات بودن در این مورد فقط اختلاف تو میزان نیازهای عاطفیه.به علاوه به قول یه بنده خدایی که می فرمایند:؛تو روابط جی پوزیشن مطرح نیست.؛ و چه شیرین گفت همون جور که من و علیرضا تو حدیث مشترکمون! عنوان کردیم: یه جی واقعی ورس هستش…
http://hayat-khalvat.blogfa.com/
درجواب:

–>
علیرضا
پنجشنبه 17 دی ماه سال 1388 ساعت 11:40 PM
آی آی ! حدیث شریکی نداریما ! هرکی حدیث خودش ! قل هو ا… احد !!یه حدیث دیگه بگم؟؟این دو زبانه است !( bilingual)گی ، یه act نیست ، یه احساسه !
http://www.persianpesar.persianblog.ir/
درجواب:

–>
hairy man
جمعه 18 دی ماه سال 1388 ساعت 00:48 AM
این هم یک حدیث دیگه!بین گیها سکس از خود گذشتگی و ایثار است.
http://www.zademehr.blogspot.com/
درجواب:صحیفه جی جلد دوم بخش بات!
حمید
جمعه 18 دی ماه سال 1388 ساعت 3:11 PM
سلام با اجازه جمع منم میخواستم بگم در کل میشه گفت گیهای واقعی از استریتا احساساتی ترن و به خاطر همون احساسات ممکنه از خودگذشتگیهای بیشتری ؛ هم تو ارتباط و هم در سکس داشته باشن من دو تا تاپ میشناسم که عاشق همدیگن اما یادمون باشه برای این دنیای حساس احساسات زود قانون صادر نکنیم و زود همه رو با هم مقایسه نکنیم !

درجواب:

–>
علی رضا
یکشنبه 18 بهمن ماه سال 1388 ساعت 8:25 PM
نوشته ی شما سرشار بود از خودخواهیامیدوارم مطالب گره گشا باشن نه توهین

درجواب:

–>
kolotore
دوشنبه 26 بهمن ماه سال 1388 ساعت 11:58 AM
اینایی که گفتین یعنی چی؟؟؟!!!چیزی تو مایه های ( تایتانیک پسره بود یا دختره ؟؟؟ )گذشته از شوخی تو گلستان سعدی احادیث اورجینال زیادی میشه دید . بی زمان و بی مکان .سعدی علیه الرحمه هم که » مردی برای تمام فصول» می فرماید : گفتم آهن دلی کنم چندی ندهم دل به هیچ دلبندی و بعد کلی دلیل و برهان و آیه و حدیث در پایان:سعدیا دور نیک نامی رفت نوبت عاشقیست یک چندی
http://binap.blogfa.com/
درجواب:

–>

10 دیدگاه مال خودتان را بیفزایید

  1. Soruosh می‌گوید:

    درود بر همگي ميتونم تو بحث شركت كنم

    لایک

  2. REZA می‌گوید:

    من اطلاعات آماری و روانشناختی ندارم، تجربه خودم به عنوان گی ، گاهی بات ، گاهی ورس ، اینه که : پیدا کردن یه پارتنر گی خیلی سخته ، چون گی فاعل عملا سکس مقعدی براش فان هست، تنوعه، افتخاره ، من همیشه به دوستام میگم که گی واقعی گی ورس هست، یعنی همزمان هم میتونه فاعل باشه هم میتونه مفعول باشه. گی بات هم همیشه در ضعیفترین حالت ممکن نیاز به حمایت و رازنگهداری از طرف فاعل خود است ، مگر اینکه آشکارسازی کرده باشد.

    لایک

  3. یاس می‌گوید:

    دوستان پوز ها تنها مربوط به رابطه گی ها مربوط نمیشه و عملا برای هر رابطه جنسی به کار میره یعنی هم استریت ها و هم تمام lgbtها
    میتونن ورس بات تاپ یا غیره باشند
    و این مربوط به هر نوع رابطه ای مربوط میشه

    لایک

    1. شایان میم Shayan mim می‌گوید:

      دقیقا.

      لایک

  4. Daniyal می‌گوید:

    چرا یه گروه تو تلگ….رام نزنیم خب
    اونجا میتونیم بحت کنیم
    راستی یه پسر اگه واقعا گـِـــے باشه چرا باید براش بد باشه کی بات باشه یا تاپ
    ببخشید ولی اگه بــخـوای یـــہ طرفو انتخاب کنی یعنی مریض جنسی

    لایک

    1. شایان میم Shayan mim می‌گوید:

      هر کسی یک جور دوست داره و اگر کسی جوری که تو دوست نداری نمی‌پسنده نباید فحش بخوره. از نودت و چیزی که هستی لذت ببر

      لایک

  5. Sadegh می‌گوید:

    عجب واقعا این چیزها را نمیدونستم چ معنایی دارند ممنون از مقاله زیبا و کامل شما. به کجا داریم میریم داد و بیداد برای جوانان ایران زمین

    لایک

    1. شایان میم Shayan mim می‌گوید:

      به همون جایی که شما دنبالش اومدی. امیدوارم خودت رو بپذیری و دوست داشته باشی

      لایک

  6. مسیح می‌گوید:

    این دیدگاهی که میگه تاپ همجنسگرا نیست یا کسی که میگه تاپم یا همنجسبازه! یا منحرف جنسی! از چه فکری میاد واقعاً؟ این تناقض نیست که کسی که خودش دگرباش جنسی هست و منتقد محدودیت فکری جامعه در پذیرش چیزی غیراز تمایلات رایج جنسی، دنبال این باشه که بگه کسی که با توافق با کسی دیگر رابطه داره اسمش همجنسگرا هست گی هست یا چی… اصلا چه فرقی میکنه؟ استریت باشه یا بای یا هرچیزی… دوست داره با آدم دیگری به هرعنوانی ارتباط جنسی داشته باشه و هردو ازین ارتباط رضایت دارند…حالا شمای نوعی برو به خودت افتخار کن که «گی واقعی» هستی… آفرین به تو…

    لایک

  7. آتیلا می‌گوید:

    حضرت آتیلا فرمودند، دو عاشق شاید با تی و بی بودن در آغوش هم بروند،اما عشق هر دو را فول ورس می‌کند، در آغوشهایی که عشق باشد، گذشت عاشق، تن به خواسته معشوق می‌دهد، و دیگر تی بودن برایش مهم نیست، برای رضایت معشوق، برای او بی می‌شود، عشق احساست را عوض، لذت تو را بیشتر، و دیگر تفاوتی بین تی و بی نمی‌بینی، این آغوش و احساست هست، که تعیین می‌کند چه باشی،! و یا برایت لذت معشوقت، چه بشوی. آتیلا(ع)

    لایک

نگاه شما

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی یکی از نمادها کلیک کنید:

نماد WordPress.com

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. خروج /  تغییر حساب )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. خروج /  تغییر حساب )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. خروج /  تغییر حساب )

درحال اتصال به %s